02. Unidade Acadêmica de Educação a Distância e Tecnologia (UAEADTec)

URI permanente desta comunidadehttps://arandu.ufrpe.br/handle/123456789/2876

Navegar

Resultados da Pesquisa

Agora exibindo 1 - 4 de 4
  • Imagem de Miniatura
    Item
    A abordagem das variações linguísticas no livro didático do 6º ano de língua portuguesa tecendo linguagens
    (2022-07-18) Nascimento, Vanessa Maria Leonisa da Silva; Domingos, Suzana Ferreira Paulino;  http://lattes.cnpq.br/2393224245460974; http://lattes.cnpq.br/6889986563201805
  • Imagem de Miniatura
    Item
    A diversidade linguística no português brasileiro : reflexões sobre o preconceito linguístico no ambiente educacional
    (2023-11-29) Lima, Maria Andrielly Matos de; Pedrosa, Paloma Pereira Borba; http://lattes.cnpq.br/1116526654784440
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Um estudo da variação da língua na música de Luiz Gonzaga
    (2018) Ramos, Ilma Gomes; Levay, Paula Basto; http://lattes.cnpq.br/6421376400928529
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Arte negra na contemporaneidade: um lugar de crítica
    (2018) Damascena, Cláudio Alves; Carvalho, Marluce Vasconcelos de; http://lattes.cnpq.br/2780914280180020; http://lattes.cnpq.br/9685069606632693
    The present research is due to the perception of the little recognition that the black art has in our country, in it is presented black artists like Tiano, Alberto Pereira and Rosana Paulino, visual artists who have managed to break with the barrier created by the racism and gained visibility in the artistic scene in the city of Vitória da Conquista. The purpose of the proposal was to analyze the themes and questions present in the works of Tiano, as well as the influence of African art and culture in Brazil. So we see at the end of the research that a large part of the Brazilian population does not accept the black traits present in our culture, leading to a prejudice in relation to the arts produced in Brazil. One of the great reasons that lead to the low acceptance of black art is due to the limited appreciation of Afro-Brazilian and African Culture in basic education. Not promoting the dissemination of cultural wealth left by our black ancestors.