Bacharelado em Ciências Sociais (Sede)

URI permanente desta comunidadehttps://arandu.ufrpe.br/handle/123456789/8


Siglas das Coleções:

APP - Artigo Publicado em Periódico
TAE - Trabalho Apresentado em Evento
TCC - Trabalho de Conclusão de Curso

Navegar

Resultados da Pesquisa

Agora exibindo 1 - 1 de 1
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Novo Ensino Médio (NEM): educação em um contexto neoliberal
    (2023-09-21) Vieira Junior, Francisco Danilo Sousa; Santos, Otávio Augusto Alves dos; http://lattes.cnpq.br/6806135209087830; http://lattes.cnpq.br/5063790686594309
    The present work aims to identify the neoliberal rationality traits in the Novo Ensino Médio (NEM)’s construction, specifically on the formative itineraries’ application, a crucial tool on the Brazilian high school reform. Via this research, we aim to contribute to the critical debate upon the Brazilian high school reform, bringing to the light the insertion of the neoliberal rationality through market interference in the public policies conception and the establishment of a market discourse into Education. This work uses a qualitative methodology, through a documental and bibliographical analysis to promote the proposed objective.