TCC - Bacharelado em Administração Pública (UAEADTec)

URI permanente para esta coleçãohttps://arandu.ufrpe.br/handle/123456789/2879

Navegar

Resultados da Pesquisa

Agora exibindo 1 - 4 de 4
  • Imagem de Miniatura
    Item
    O plano nacional de educação e os desafios de gestão educacional do município de Poção-PE
    (2021-02-25) Gomes, Eduarda Vasconcelos; Souza, Eliabe Roberto de; http://lattes.cnpq.br/2080413007192218; http://lattes.cnpq.br/1221528341404526
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Programa social Bolsa Família: o impacto na educação para famílias de agricultores no município de Ferreiros (PE)
    (2019-07-13) Nascimento, Anna Laura da Silva; Conceição Neto, Vera Lúcia da; http://lattes.cnpq.br/0931010026635538; http://lattes.cnpq.br/1305025231554855
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Indicadores sociais e desenvolvimento local: o caso do município de Vitória de Santo Antão-PE
    (2020-10-06) Andrade, Amanda Paulino do Nascimento; Souza, Eliabe Roberto de; http://lattes.cnpq.br/2080413007192218
    Social indicators have information for coping with adversities with a view to local development. This research aimed to investigate how the data regarding "Health", "Education" and "Employment & Income", arranged by the Pernambuco State Database and the FIRJAN System, portray the basic needs of the citizens of Vitória de Santo Antão-PE in the period from 2013 to 2016. This study finds research bases in descriptive research. The data were obtained in a secondary way in the Pernambuco State Database and the FIRJAN System. Data analysis was based on thematic categories. The results indicate that there is a misstep or failure in the municipal government actions adopted for the dimensions Education and Employment & Income. With this research it is concluded that the social indicator of the dimension "Health" portrays adequate care to the population of Vitória de Santo Antão-PE, however, the dimensions of "Education" and "Employment & Income", deserve attention regarding the resizing or new proposals of public policies with a view to increasing these indexes and, thus, meeting efficiently and effectively, the basic needs of Victorian society and thus effecting local development.
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Ínidce de desenvolvimento da educação básica: como Pernambuco se tornou o melhor do Brasil?
    (2019) Rocha, Múcio Arruda; Correia Neto, Jorge da Silva; http://lattes.cnpq.br/6369240444943934