Logo do repositório
Comunidades & Coleções
Busca no Repositório
Guia Arandu
  • Sobre
  • Equipe
  • Como depositar
  • Fale conosco
  • English
  • Português do Brasil
Entrar
Novo usuário? Clique aqui para cadastrar.Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Souza, Bruna Lima de Araújo"

Filtrar resultados informando o último nome do autor
Agora exibindo 1 - 1 de 1
  • Resultados por Página
  • Opções de Ordenação
  • Imagem de Miniatura
    Item
    O lugar da tecnologia nas licenciaturas em pedagogia das universidades públicas de Pernambuco
    (2019-12-04) Souza, Bruna Lima de Araújo; Tenório, Alexandro Cardoso; http://lattes.cnpq.br/6169033174942344; http://lattes.cnpq.br/4360303649622105
    This monograph aims to identify whether the Pedagogy Degree courses of public universities of Pernambuco contemplate the formation of technologically qualified professionals for pedagogical purposes, discussing the place of Information and Communication Technologies (ICT) in the Pedagogy Degree curricula. public universities of the State of Pernambuco. For this we seek to analyze the main documents that guide the pedagogy courses of public institutions that were available on the network as public data. And so, we turn our concern in the Political Course Projects (PPC), in the curriculum matrices and programs of the disciplines of UFPE, UFRPE and UPE. It was also sought to apply an online questionnaire to pedagogues , and pedagogy students, in order to understand which elements of the technological area the courses have addressed during the training, in order to train a pedagogical professional capable of facing the contemporary challenges of the emerging society of education. information.
Logo do SIB-UFRPE
Arandu - Repositório Institucional da UFRPE

Universidade Federal Rural de Pernambuco - Biblioteca Central
Rua Dom Manuel de Medeiros, s/n, Dois Irmãos
CEP: 52171-900 - Recife/PE

+55 81 3320 6179  repositorio.sib@ufrpe.br
Logo da UFRPE

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Enviar uma sugestão