Logo do repositório
Comunidades & Coleções
Busca no Repositório
Guia Arandu
  • Sobre
  • Equipe
  • Como depositar
  • Fale conosco
  • English
  • Português do Brasil
Entrar
Novo usuário? Clique aqui para cadastrar.Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Pereira, Marília Elizabeth Pinto Gomes"

Filtrar resultados informando o último nome do autor
Agora exibindo 1 - 1 de 1
  • Resultados por Página
  • Opções de Ordenação
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Ludicidade e ensino de química: as contribuições do Programa de Educação tutorial
    (2018) Pereira, Marília Elizabeth Pinto Gomes; Silva, Jadson Augusto de Almeida da; http://lattes.cnpq.br/8289890758877693; http://lattes.cnpq.br/8798775448927366
    This research had as general objective to identify which are the contributions of the Program of Tutorial Education for the teaching of chemistry in a ludic perspective. And, as specific objectives: to reflect on the actions of the Tutorial Education Program for the teaching of Chemistry in Basic Education; to reflect on the actions of the Program of Tutorial Education for the training of students of the course of Chemistry and to list the main academic productions on the teaching of chemistry in basic education in a ludic perspective. The research was done through documentary analysis and bibliographic review. The conclusions are that the main contributions of the Tutorial Education Program for Teaching Chemistry in a ludic perspective are the following: to contribute to the initial training of students of the Degree in Chemistry in order to make the access to the contents more attractive and contribute to disseminate the content in basic education through extension activities.
Logo do SIB-UFRPE
Arandu - Repositório Institucional da UFRPE

Universidade Federal Rural de Pernambuco - Biblioteca Central
Rua Dom Manuel de Medeiros, s/n, Dois Irmãos
CEP: 52171-900 - Recife/PE

+55 81 3320 6179  repositorio.sib@ufrpe.br
Logo da UFRPE

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Enviar uma sugestão