Logo do repositório
Comunidades & Coleções
Busca no Repositório
Guia Arandu
  • Sobre
  • Equipe
  • Como depositar
  • Fale conosco
  • English
  • Português do Brasil
Entrar
Novo usuário? Clique aqui para cadastrar.Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Barbosa, Dayse Patrícia Pereira"

Filtrar resultados informando o último nome do autor
Agora exibindo 1 - 1 de 1
  • Resultados por Página
  • Opções de Ordenação
  • Imagem de Miniatura
    Item
    A formação inicial de professores polivalentes e sua relação com o ensino da arte
    (2019-08-10) Barbosa, Dayse Patrícia Pereira; Melo, Énery Gislayne de Sousa; http://lattes.cnpq.br/2653085378828449; http://lattes.cnpq.br/5087371823144795
    This paper aims to investigate the education for art teaching in Pedagogy Degree courses and identify their conceptions of art. From this, it was analyzed how the initial formation, graduation, contributed to the development of teaching practices within the scope of Arts classes. Documentary analysis of the Pedagogy Course Guidelines, the BNCC and the Pedagogical Course Project was performed. This is a descriptive qualitative research, which used a semi-structured interview, containing 6 questions applied to 10 polyvalent teachers. The results showed that the teachers approach the understanding that the initial training did not satisfactorily meet all the demands of the classroom. Research is required, specialization courses, among others.
Logo do SIB-UFRPE
Arandu - Repositório Institucional da UFRPE

Universidade Federal Rural de Pernambuco - Biblioteca Central
Rua Dom Manuel de Medeiros, s/n, Dois Irmãos
CEP: 52171-900 - Recife/PE

+55 81 3320 6179  repositorio.sib@ufrpe.br
Logo da UFRPE

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Enviar uma sugestão